maandag 2 maart 2009

ding 13

voor dit ding hebben Sip, Els, Machteld en ik een echt bestand gebruikt. we zijn samen een document gaan maken. het bestand is alleen voor ons dus het komt niet op internet te staan, maar als we dat zouden willen dan gaan we naar het knopje 'delen' en kiezen vervolgens voor 'publiceren als webpagina'.

het voordeel was dat iedereen iets toe kon voegen, wijzigen, weghalen en dat niet persé door één persoon gedaan hoefde te worden. jippie!

het nadeel is wel, zeker voor een controlfreak als ik, dat je niet kunt zien wat iemand anders heeft weggehaald/gewijzigd. dat gaat natuurlijk, zeker in dit geval, in goed vertrouwen en je kunt ook afspreken hoe je wijzigingen duidelijk maakt, met kleur, bijvoorbeeld. maar ik moet het toch even melden wil ik een goede overweging over het wel en wee van een google doc document maken.

dit is zeker een positieve ervaring met een google product geweest. twee jaar geleden hebben Lineke en ik geprobeerd een culturele agenda bij te houden via google agenda i.d., samen met de Drvkkery, het Zeeuws Archief, SCEZ, etc. maar dit kwam maar niet van de grond. er zaten toen nog teveel kinken in de kabel bij google. en het ontbrak alle betrokkenen aan tijd om er extra diep in te duiken. of het nu beter zou gaan en of het een geschikt medium is vraag ik me af.

google docs is zeker een handig medium omdat het werk nu beter verdeeld kan worden! de verslaglegging, zeker in samenwerkingsprojecten, hoeft niet meer bij 1 persoon te liggen.

1 opmerking:

  1. Jee, jij bent hyper geweest zeg :-)

    Super!

    Google docs werkt prima inderdaad, ondanks het confronterende aspect voor de controlefreakjes...

    BeantwoordenVerwijderen