woensdag 18 maart 2009

ding 16

het kan natuurlijk niet missen dat hier een filmpje van mijn bruiloft komt...
de PZC was aanwezig bij de huewelijksceremonie in het oude stadhuis van Middelburg en heeft dit fimpje op you tube gezet:



ik zie wederom een functie voor you tube op onze website en in het bijzonder bij de pagina's over activiteiten. in het online activiteiten archief waar ik al eerder voor pleitte zouden you tube filmpjes een welkome aanvulling zijn. behalve fototentoonstellingen zou een rondgang met de camera langs de wanden van de expositieruimte ook erg leuk zijn voor onze website bezoekers.

voor mijn filmcollege over de geschiedenis van de film heb ik ook veel materiaal op you tube gevonden. dat was afgelopen zomer echt een openbaring! filmpjes uit 1895 gewoon op je eigen computer. vroeger op de universiteit kostte dat heel wat meer moeite bij video- & betacambeheerder Tonnie...
wat wel jammer was, was dat als je het beeld van de filmpjes vergroot, beeldvullend maakt, de filmpjes nog langzamer en korreliger worden. dat ligt volgens mij niet helemaal aan je computer. zal wel hetzelfde zijn als plaatjes vergroten, als de resolutie niet hoog genoeg is, wordt het blokkerig.

maar ik ben, ondanks alle onzin die erop te vinden is, erg blij met you tube. vooral met de schat aan beschikbaar materiaal!

1 opmerking:

  1. Mee eens! Het zou de website een stuk aantrekkelijker maken.

    Ik had een 'm al gezien maar het blijft schattig filmpje. En wat een belangstelling hadden jullie, leuk hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen