vrijdag 16 januari 2009

ding 4 en 5

zo, we liggen mooi op schema. deze week ding 4 en 5 bekeken. en ik heb alle deelnemers aan 23 dingen zowel op blogger als op netvibes gezet... dat hoefde natuurlijk niet, maar daar kwam ik te laat achter.
het filmpje over RSS vond ik, zelfs zonder geluid, erg duidelijk.
met het trucje van Julia heb ik ook feeds met reacties op posts van deelnemers gemaakt.
en natuurlijk nieuwe tabs en RSS feeds toegevoegd, bijvoorbeeld van 013.
ik vraag me nog wel af hoe je specifiek kunt vinden welke informatie op een site nieuw is. ik hoef bijvoorbeeld niet alle berichten van het NOS journaal, maar als ik alleen de berichten over Zeeland wil, kan dat dan ook?
verder zal ik persoonlijk niet direct iets met RSS doen, maar zoals Alinda terecht zei, moet ik kijken wat ik er in mijn functie mee kan. het zou natuurlijk fijn zijn als we klanten kunnen attenderen op nieuwe tentoonstellingen, lezingen en activiteiten.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb de blogs van de andere deelnemers ook zowel op blogger als op netvibes gezet. Je bent dus niet de enige die dingen dubbel doet. Dan gaan we maar voor de 46 dingen, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, RSS voor de ZB.

    Sommige sites bieden hun RSS op onderwerp aan, maar (nog) lang niet alle.

    Succes met ding 6 en 7

    BeantwoordenVerwijderen