woensdag 25 februari 2009

ding 11

WIKI was gelukkig een ding waar ik al bekend mee was. niet om zelf tekst toe te voegen, maar ik wist wel wat het was. Wikipedia vind ik een erg handige website. wat natuurlijk wel belangrijk is, is om altijd in de gaten te houden dat de informatie niet hoeft te kloppen. in boeken (encyclopediën) kun je daar meestal wel vanuit gaan, maar in Wikepedia niet. het is wel veraderlijk. zo ziet de pagina over de geschiedenis van de film er erg professioneel uit en denk je, dat zit wel goed. maar als je dan kritisch gaat kijken, kloppen er veel dingen niet.
nu heb in de wetenschap natuurlijk altijd verschillende opvattingen, theorieën etc. maar een datum zoals de ontstaansdatum van de film zou toch moeten corresponderen in alle uitingen.
de Franse Revolutie eindigt ook niet dan op de ene datum en dan op een andere.
in het filmpje zag je hoe je samen een document kunt maken, aanvullen, wijzigen, etc.
ik heb het idee dat dit overeenkomt met google docs waar we laten aan toe komen.
ik vraag me af in hoeverre beide dingen overlappen. wat is de beste keuze om samen aan bestanden te werken. de toekomst zal het hopelijk uitwijzen...

2 opmerkingen:

  1. Heee Nini, welkom terug van de wittebroodsweken :-0

    Wiki en Google docs hebben dingen gemeen maar zijn toch heel anders. Ligt helemaal aan hoe je het wilt gebruiken, en met wie je het wil delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij een wiki is het mooie dat je gelijk wijzigingen kunt aanbrengen en het stuk kan verbeteren. Hierdoor maken we het samen steeds beter.

    Succes met de volgende dingen mevrouw Bosch :)

    BeantwoordenVerwijderen